Black Friday: een kortingsfeest overgewaaid uit Amerika. Natuurlijk is een ultieme kortingsdag bij mijn favoriete winkels leuk. Maar het pakte me niet. Waarom werkt het niet?
Na eerst een week lang gestalkt te zijn in de mailbox door zwarte nieuwsbrieven, kwam ik vandaag in grafstemming. De retail schrijft haar eigen dood. We hebben in augustus en september de ‘early season’ sale gehad, gevolgd door twee maanden doorlopende sales aanbiedingen tot 70% (!) en dan krijgen we nog #blackfriday erachteraan! En bleef het nu maar bij die ene unieke dag, waarop je je kunt verheugen en waarop dat je dat zalige geluksgevoel krijgt op het moment dat je je kans grijpt met dat koopje. Maar slenterend door de winkelstraten viel me op: Black Friday duurt minimaal 3 dagen.
[qbutton size=”” style=”” text=”Klik hier!” icon_pack=”” fa_icon=”” fe_icon=”” icon_color=”” link=”https://www.linkedin.com/pulse/zwarte-dag-voor-retail-ilse-verbeek-groeneveld” target=”_blank” color=”” hover_color=”” border_color=”” hover_border_color=”” background_color=”” hover_background_color=”” font_style=”” font_weight=”” text_align=”” margin=””]